söndag 25 januari 2015

Antikt skrivbord ~ Antique desk

För några dagar sedan fyndade jag ett gammalt skrivbord, i en vacker gröngrå nyans.

De förra ägarna hade klistrat på ett kontaktpapper i träimitation på bordsskivan, och det ville jag inte ha :-)

I helgen gick det åt många timmar till att få bort det klistriga pappret och allt segt gammalt lim.
Men med lite kemiskt ren bensin, en rakbladskniv, en slipkloss och mycket tålamod så blev bordsskivan jättefin igen!

Jag fick sålt mitt gamla skrivbordet igår, så idag var det bara att ställa det nya på plats!

Jag känner att jag vill ha in lite dova pasteller i inredningen, så det blir nog lite mer av det framöver. 


Ha en jättefin vecka!
Kram
Mia
-

19 kommentarer:

Meta sa...

Oh fy vilket jobb. Då har jag det lite lättare, här slåss jag med en stearinfläck på mitt gamla skrivbord.
Hoppas det löser sig det med så jag kan måla det vitt och dekor av strandgrå.Bild kommer senare
Ha en fin vecka
Kram Meta

angie sa...

tabellen ser bra och avföring som det också !!! älskar hälsningar från angie

Seawashed sa...

Mia it is truly beautiful. I love it. xxo

Ellinor sa...

En helt fullkomligt ljuvlig nyans på det skrivbordet! Sååå fint! Bra jobbat med bordsskivan!

Anci sa...

Åh, ett sånt vackert skrivbord ! Jag gillar verkligen din hörna. Den inspirerar mig.

Kramar
Anci

Hem och Lycka sa...

Underbart! kram Mia

Julia sa...

Que bonito post, me he paseado por tu bloc y me ha encantado.
Te animo a hacer una ojeada en el post de esta semana y seguro que veras algunas ideas realmente interesantes.Deseo que te guste y si es así me alegraria que te hicieras seguidora. gracias por visitarme.
Elracodeldetall.blogspot.com

Gabriella sa...

Så vackert! Men mycket jobb lät det som, bra kämpat:)
Kram

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Så underbart skrivbord och färgen. Love it! Kram Susanne

Jenny sa...

Vackert! Väl värt jobbet, det gjorde du bra!

Jenny

HWIT BLOGG sa...

Så fint det blev och jag bara älskar färgen, ja nu får gärna lite dova pastellfärger smyga in i inredningen, det känns lite "färglöst" här hemma nu!
Ha en finfin vecka, sköt om dig...
Kram,
Titti

Annas skattkammare sa...

Så himla fint Mia!!
Underbar färg!
Kram Anna

Forsthaus sa...

Mia, what a nice Blog. Manny greathings from old Forsthouse HEIKE

Schwanenteich1966 sa...

Hallo,
was für ein super schöner Blog....du hast ein traumhaft schönes zu Hause...das Schränkchen sieht wunderschön aus....
Ganz liebe Grüße
Annett

Annica sa...

Vilket vackert golv ni har!

pubg mobile sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jerry Seinfeld sa...

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post plus the rest of the website is also really good.
Chris Brown Net Worth
Ice Cube Net Worth
Sylvester Stallone Net Worth
DJ Khaled Net Worth

boy sa...

This is my blog. Click here.
สูตรยี่กี-3-ตัวตรง"
สูตรยี่กี่-2-ตัวล่าง"

โรซ่า sa...

Hello, we have a game to recommend.

ค่ายเกมสล็อต
รีวิวบาคาร่า
ปป-แทงบอล
slot
รีวิว

Thank you for your interest."