onsdag 30 oktober 2013

Höstmörker ~ Autumn darkness

Samtidigt som vi gick över till vintertid kom mörkret. Helt plötsligt blev det väldigt mycket höst, tycker jag.
Lagret av stearinljus har fyllts på och ved har burits in till kaminen. Varma sjalar och tofflor har plockats fram, och trädgårdsmöbler och trädgårdsredskap har ställts undan.... och vi hann precis färdigt med verandan (som jag tjatat om länge nu men inte visat er). Nu är vi redo för ruggiga höstdagar, både inomhus och där ute på verandan 


Hoppas att ni också kan njuta av höstens stillhet och en massa mys med tända ljus. 

Kram 
Mia
-

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara älskar nu när man tänder massor av ljus .Ha det gott .Kramar Rita

Tess sa...

Här hemma tänder vi också ljus för kung och fosterland. Så himla mörkt! Men helt klart även mysigt. Varje årstid har sin charm även om just denna perioden är lite ruggig :) Kram!

Clara Malvina sa...

Precis så tyckte jag med, mörkret kom verkligen jättefort!! Men det är lite mysigt med =)

Ha en toppendag!
Kramar ♥

Meta sa...

Vi jobbar på det. Än har vi i alla fall +grader och det är bra. Ingen snö i sikte.
Söta ljusstakar du har där.
ha en fin torsdag
Kram Meta

Villa Björkenäs Backen sa...

Håller med dg !
Det kom fort,men mysigt med alla ljusen....
Ser frammemot bilder från verandan som du har 'tjatat om ' ;)
Ha en fin dag och helg !
Kram

Hanna sa...

fina ljusstakar.
Ha en toppen dag!
Kram
Hanna

kråke sa...

Så vackert:) Här ska det också mysas med tända ljus:))

Kram på dig fina Mia!

kråke

Millas hem sa...

Mysigt!♥

Kram till dig fina Mia

Annas skattkammare sa...

Så fina ljusstakar! Visst är det mysigt inne nu när hösten och mörkret verkligen kommit!
Kram Anna

Hajan sa...

just nu är det inget skönt här, det regnar och är precis 6+ just nu.
Det är ju bra att Du tagit in ved så ni får det lite skönt inne.
Jag skall sätta på lite kaffe till mig, och så tager jag en
äpplekaka till.
Sköt om Dig nu tycker

Rummet för välbefinnande sa...

Mysigt ❤ kraaaam ❤

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperMia
fin bild....... ja nu är det en mysig tid.....
å missa nu inte.....

BLOGGPARTYT

fortsätter,
massor med fint att se...
VÄLKOMMEN
Håkan

mia sa...

Hej Mia!

Det här va banne mig den Vackraste och mest inspirerande blogg jag någonsin sett!!! LOVELY



stor kram från Mig