söndag 11 augusti 2013

Antikt köksskåp ~ Antique kitchen cabinet

Vilken rolig helg det har varit! Igår jobbade jag och Herr Blanka med gästhuset nästan hela dan, så nu är nästan all panel klar. Vi fick för oss att det kunde vara bra att isolera huset och sätta ny panel, så det blev ett par veckors extra jobb. Men vi är säkra på att det är värt jobbet :-)
Idag har vi varit och hämtat ett par antika köksskåp (från 1907). Bänkskåpet skall stå i kökshörnan i gästhuset och överskåpet skall sättas upp i vårt kök.


Underskåpet fotade jag snabbt med telefonen och la ut på Instagram. Jag kunde inte ens vänta tills jag gjort rent det, hihi :-) 
Men nu är båda skåpen ordentligt renskurade och i veckan hoppas jag att vi hinner fixa bakstycke till överskåpet och hänga upp det ovanför sidobordet i köket.


Idag har jag provat nåt som jag aldrig gjort tidigare. Jag har kört mountainbike! Herr Blanka tog med mig ut på en två-timmars-runda i skogarna här i närheten, och det var riktigt kul! Adrenalinnivån var hög och leendet var brett, så det blir nog fler tillfällen tror jag! :-)

Nu känner jag mig dock lite mör, så nu får det bli en chai latte i soffan tror jag. 

Jag önskar er en fin kväll och en riktigt bra vecka!
Kram
Mia
-

15 kommentarer:

Unknown sa...

Hello, I'm a new reader of your blog, what a perfect cupboard - think I might leave it just as it is, a little worn and weathered! Happy week. Sharon

Hanna sa...

så fina skåp.
kram
hanna

Anonym sa...

Ååååå....for noen nydelige gamle skap:)
Kommer til å bli kjempe fint:)
Flinke dere er:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

LantlivsAnette sa...

Åhhh gud såå fina skåp du har hittat !! Det kommer att bli jättefint då de kommit på plats !!!
Kraaam Anette

Marthina, Holmbytorp sa...

Fantastiskt skåp! Kram, Marthina

lisashus sa...

Så duktiga ni är och ni vinner säkert på att isolera gästhuset.
Vilka underbara skåp - wow!

Mountainbike låter ju lite....farligt! :)
Kram
Lisa

Hajan sa...

Oj vad Du har jobbat, vet Du vad, Du är riktigt duktig. Vilken iver Du har , det hade jag med för
ca 40 år sen, ha,ha

lycka till nu med allt

kram Hajan

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilket underbart skåp du har hittat .Ha en skön start på nya veckan .Kram Rita ♥

Unknown sa...

I just love this old commode... Looks really good. Kram fra Danmark

anemonen sa...

Vackra saker du hittat. De blir säkert jättefina när de är klara.

Träning Inredning Inspiration sa...

Jag tänkte starta igång en Träningsutmaing!
Denna utmaning går mest ut på att hålla igång och röra på sig på en viss nivå under en viss tid varje vecka. Bestäm dig, utifrån ditt nuläge, hur mycket träning per vecka känns som realistiskt men ändå som en utmaning för dig. Är du nubörjare så börja med 30 min pass (förslagsvis raska promenader blandat med lite lite jogg) 3 gånger i veckan. Hur mycket vill du träna för att känna dig nöjd? För mig handlar det om runt en timme 3ggr i veckan!Kör igång redan idag!
Kom ihåg att du tävlar mot dig själv, på dina villkor och utifrån dina egna förutsättningar! Du gör detta för din skull, en sådan här satsning på dig själv är du alltid värd!
Veckovis kommer jag presentera veckans utmaning, varje vecka på tisdagar kommer en ny utmaning
Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! (Jag länkar tillbaka till er vid varje utmaning så alla kan följa er träning) Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon.
Vill du vara med? Anmäl dig här på min blogg genom att kommentera: http://husinspirationinredning.blogspot.se/2013/08/traningsutmaning_13.html

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Hoppas att allt är väl med dig !
Ni jobbar på :) det är Absolut värd det . Det blir ju så trots att det tar lite längre tid ! :)
Här ni haft en Skön Sommar ? :0
Du vilka fynd! Verkligen fina ! Ska bli så kul att se dom på plats !

Ha en fin sen sommarvecka ! Kram

Marie sa...

Vilka helt fantastiska skåp Mia, wow!!! Ska bli kul att få se dem på plats framöver.

Kram Kram
Marie

annika sa...

När jag kikar in hos dig så ser allt så fint ut. Jämt! Kram kram

john sa...

Hi Mia ! oh looks so nice ....love the cabinet...if only I had more space !! sigh !! Gail x