torsdag 18 juli 2013

Vardagsrum ~ Livingroom

Plötsligt händer det..! Jag fick sy-lust, och det är inte så vanligt, hihi. Medan lusten infann sig samlade jag snabbt ihop tyg, krafsade ner några mått på en papperslapp och åkte hem till min mamma där både symaskin och sömnadsproffs finns nära till hands. 

Bild hämtad från min Instagram

Det blev ett par överdrag till fotpallarna i vardagsrummet. En volang nertill med rå kant tyckte jag passade bra. 

Nu skall jag klippa Herr Blanka, sedan skall jag gå ner och jobba vidare i gästhuset :-)

Hoppas ni också har en solig och fin dag!
Kram
Mia
-

17 kommentarer:

sagolikflora sa...

Hej du rara! Fint det blev, riktigt fint! Har själv tänkt o sy såna men aldrig kommit till skott för det är så mycket mätande o tyg som inte vill samma sak, hahaha. Nu blev jag nyfiken på om jag skulle prova... Va det krångligt?
Ser jätte härligt ut i ert vardagsrum. Det är få som visar sina vardagsrum o det är alltid kul o få se!!! ;-)
Kram Caroline

Unknown sa...

muy bonito y acogedor!!!
Rita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket sammanträffande, jag har klippt herr rött monogram idag och en liknande pall stod jag och tittade på i gästrummet. Tack för tipset med klädseln, ursnyggt!
Kramar
AnnaMaria

White Ironstone Cottage sa...

so beautiful
xo
Pam

Anonym sa...

Det ble bare utrolig flott:)
Kjempe flink du er og for en herlige stue du har:)
Ønsker deg en strålende helg
Klem Merete

Tinas bo sa...

Fotpallarna blev ju helt underbara!!

Kramis Tina

Anci sa...

Det blev fint !! Kuddarna och bordet gillar jag också. Du har god smak :)

Kram
Anci

tanjasliving sa...

What a beautyful livingroom!

Best wishes
Tanja

Gabriella sa...

Så mysigt det ser ut! Jag är inte så jättemycket för volanger i vanliga fall, men det här gillade jag!=)
Kram

Alfa sa...

Så fint det ble med nye trekk. Flink du er.
Klem

Lallbacken sa...

hejhej mia.
jisses så fint det blev :) jag är avundsjuk på dom som är kompis med symaskinen..
Jag ska kolla in ForLife också.
Ha en fin helg som nalkas ;)
mia

mormorMärtas sa...

Vad fina de blev Mia!
Du kan du...

Kram Annika

Unknown sa...

Blev super fint :)

Kram Malin

Hajan sa...

Det blev jättesnyggt tycker jag,
bara man kommer loss, så börjar det ena efter det andra. Visst är vi lustiga vi människor.
>Stor kram från Hajan

Burlap Luxe sa...

I told you dear that I could move in my pieces right into your home and feel righ at home.
Love your floors, and simple space filled with just what You need.

Beauty is all around you.
Xx
Doré

fia sa...

Så snyggt det blev .
Önskar dig en trevlig dag .

Home Bohemia sa...

Så sött!! Kuddarna i soffan är också fina:)) Kram maria