onsdag 22 maj 2013

Stråväskor ~ Straw bags

Någonting hos stråväskor får någonting inom mig att liksom skutta till. Har ni känt den känslan någon gång. Ett slags lyckoskutt i hjärtat? Jag skulle tro att det är därför jag har flera stycken sådana väskor här hemma, hihi.
Sedan är de ju inte bara snygga, utan väldigt användbara också! 


Jag har några stycken stråväskor hängande på en krok i hallen. Bredvid står ett par kvistar av lärk. 
Jag tycker att de passar bra ihop :-)

Tusen tack för era fina hälsningar i förra inlägget! Det var några som undrade om bordet. Det är urgammalt, och inropat på en auktion för ett par år sedan. Jag gjorde inget annat än att skura rent det, patinan har kommit av naturligt slitage under många års användning. Det fick förresten också mitt hjärta att göra ett lyckoskutt, hihi. Herr Blanka skötte budgivningen exemplariskt, så bordet kom som tur var med hem :-)

Kram och ha en skön fortsättning på veckan!
Mia
-

15 kommentarer:

Tess sa...

Stråväskor är både snygga och praktiska. De går ju bra att ha framme med lite sjalar eller annat i även när de inte används! :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Känner med dig, stråväskor är något väldigt speciellt särskilt denna årstid. Jag älskar dem från Tinek. Den i small hänger numera jämt med mig när jag åker iväg.

Kram Teres

Anonym sa...

Disse stråvesker er bare utrolig flotte:)
Liker kurv/strå veldig godt selv, det er liksom så varme i disse ting:)
Nydelige bilder:)
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

Gabriella sa...

Känner igen det där härliga pirriga skuttet!=) Ungefär så känner jag varje gång jag går in i en second handaffär och ännu mer när jag hittar det underbara fyndet=)
Kram

Reidunn sa...

Stråvesker minner meg om sommer og sol!!:)
De er veldig dekorative og kjempefine å bruke:)
Kjempekoselige bilder!!:)
Ha en fin kveld:)
Klem Reidunn

lisashus sa...

Jag förstår att du kan känna lyckoskutt över några stråväskor - så vackra och dekorativa och så användbara!
Vacker ihop med lärken och du har förmågan att kombinera!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..jag har en strå väska som jag köpte förra sommaren..de är så fina..och vad fint du har där i hallen..
Jag tycker det skuttar till då och då , man hittar ju så mycket fint som man vill ha hela tiden..Kraaam

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Paula !

Eller det är ju redan förmiddag ;)
Men jag sitter här med dom små liven och myser än.

Håller med att dom passar så bra ihop!
En härlig kontrast ! :)

Tack goa du fött fina hälsning ! Visar mer av bordet sedan när min dator vill sammarbeta ;)

Ha en fin fin torsdag ! Kram från mig

Hajan sa...

Det brukar skutta till här med.
Ibland undrar jag om jag har
köp-depretioner ha,ha

Nej jag vet inte men konstigt är det.

Där jag bodde förut, hängde jag upp en stråväska och hade blommor i.
kram Hajamn

Marie sa...

Så fina bilder Mia, gillar verkligen den bruna spegeln mot allt det vita, jättevackert! Jag gillar också stråväskor, känns så somrigt och så är de ju som sagt var väldigt användbara.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Anci sa...

Jag hoppas att du kommer att hitta många, många fler :)
Och ja, bordet är underbart. Jag håller med.

Kram
Anci

Designe sa...

Men ÅH va fint! Gillar den lilla volangväskan där oxå i vitt! Ha en härlig helg! Kram :)

john sa...

Hi Mia ...yes I know that flutter of the heart feeling ! your straw bags look lovely and are practical too what more can you ask for ... Gail x

mormorMärtas sa...

Åh Mia vilka fina bilder... Strandkänsla med de fina stråväskorna...

Kram Annika

cathypentonatelier sa...

Oh such lovely images :) sending hugs from down under x