måndag 28 januari 2013

I ♥ tea


Jag gillar verkligen te! Jag måste nog säga att chai te är favoriten, men det finns många andra sorter som är nästan lika goda. Te finns ju i nästan oändligt många varianter och det är lika roligt varje gång man hittar någon ny spännande sort.


Detta är det nyaste teinköpet, och det fastnade jag först för att jag tyckte designen på förpackningen var så snygg! Sedan luktar det himmelskt... Smaken är dock inte lika intensiv, vilket är lite synd. Men det får klart godkänt betyg ändå :-)

Vad har ni för te-favoriter?

Tusen tack för all hjälp ni har gett mig angående kaklet på köksgolvet! Det blir svart-vit-rutigt, och det var flera som föreslog detta. 

Kram
Mia
- 

28 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbar förpackning bara så fin.Jag gillar alla möjlig hallon & vanilj var supergott.Ha en skön start på nya veckan och en fin måndag.Kramar Rita ♥

Deb sa...

It looks quite interesting. I love the packaging, too. Deb

emblas-kanel sa...

Ja, jeg kjøper også endel på grunn av innpakningen. Hadde faktisk et innlegg om det i går. Ha en fin dag! :-)

AnaCristina sa...

I ♥ tea too! But in my city we have summer with temperature 40ºC!! And winter 20ºC! I drink more tea cooler than hot! LOL

Mys och hemtrevnad sa...

hahah jag gillar te , men helst så tråkigt te som earl grey och yellow lable, sen skall det bara doppas snabbt så det mest blir varmt vatten....men jag gillar grejen med att sitta med en kopp te och njuta...hahaha...knasigt va?! kramis semlan

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Mia !

Visst är det gott med te.
Håller med dig. Vi har en liten Handelsbod här och det är så mysigt att gå dit och få känna påolika dpfter och välja faforiten.
Så fint det blir med svart vitt. :)
Jag har klurat om vi skulle ha det till blivande duchrum nere när vi har kommot så långt.
Men i Skafferi ska jag också leka lite med färger säger inget mer ;)

Ha nu en fin kväll !

Kram.kram

LissasVita sa...

Ja det finns en oändlig massa blandningar och i min lilla stad finns en bedårande tebutik....Min favvis och bas...Rooibus med yoghurt,citron och cocos...oj vad jag gillar den...både doft och smak är starka.. Kramen Lisbeth

Annica sa...

Underbar teförpackning! Mitt favoritte är Kusmis St Petersburg. Men till frukost dricker jag alltid Green Tea and lemon.
Ha en fin måndag!
Kram Annica

Anonym sa...

Pakningen var bare utrolig lekker og passer veldig godt inn med det andre:)
Elsker selv te og har nå en favoritt som heter "karamell med vanilje:)
Ha en strålende uke
Klem Merete

Annas skattkammare sa...

Fin te-förpackning!! Jag är mer för kaffe, men ibland kan jag bli riktigt sugen på te om kvällarna. Då blir det ofta något fruktigt eller rabarber och grädde.. Nu får det nog bli en kopp, det kanske gör gott för mina stackars bihålor..
Kram Anna

Geli sa...

Hello Mia! What a lovely tea! Idon' t drink often tea. I prefer coffee! Have a nice week! With love, Geli

Anonym sa...

Fin förpackning! Visst faller man för det ibland! Min tefavorit är Oolong Apelsinblom. Testa!/Susanne

Malin`s Diner sa...

I kove tea too! Jag säljer te i butiken, och hittade några nya smaker på Formex. Jag gillar också chai, gärna med varm mjölk och honung. Annars gillar jag fruktiga teer.

Kram kram

G:a Affären sa...

Själv är jag kaffedrickare men börjar alltmer övergå till the. Jag skulle säkert kunnat köpa det där teet, bara för att förpackningen är så intressant och tilltalande.
Nyligen när en förkylning försökte sätta klorna i mig blev det hibiskuste med massor av honung. Gudomligt gott med härlig färg och det gjorde susen!

Ser fram emot att se kaklet på plats sedan!

Kramar
Cia

Frida sa...

Vilken fin te burk, chai te är också min favorit, helst ska det vara grönt. Kram Frida

Johanna R sa...

Chai är min favorit också.
Gillar kusmi Tea också. Dom har ju så fina burkar också.

Här dricks det te flera gånger om dan. Allra minst två men oftast det dubbla :)
Har tre korta hyllor helt avsatta åt allt te :) dricker man så ofta vill man ju variera sig :)

Husprojekt Drömhus sa...

Vilken läcker teburk, bara förpackningen gör ju att man lockas till köp. Dock har jag på sistonen börjat dricka te utan koffein /Tein från clipper, dom är goda, sen vet jag inte fler sorter, har du några du provat på & kan rekommendera?

Kram Tiina

Sirpa sa...

Hej! Vilken fin förpackning! Gillar svartvinbär! Önskar dig en skön vecka!
Kram Sirpa

Norr om Köpenhamn sa...

Jag älskar också thé :) Tycker allra bäst om earl grey, men dricker gärna lite nya spännande smaker också. Fick ett nytt thé förra helgen som jag måste tipsa dig om: CHAPLON vitt o grönt thé med smak av äpple och kvaedeolie ( det sistnämnda är på danska och jag kan bara inte komma på vad det är) Men théet är i alla fall otroligt gott. Inköpt i Kph!

Ha en mysig onsdag...kanske med en kopp thé :))
Kramisar
Ulrika

kråke sa...

Hej fina Mia! Underbar teförpackning!:)) Vad roligt det ska bli att få se golvet med det svart-vita:))) jag gillar just nu hallonte med massor av honung å mjölk:))

Kraaam vännen och fortsatt härlig vecka:)

Kråke

Gabriella sa...

Åh så fin förpackning, det gör verkligen så mycket! Jag gillar också te, är så mysigt att krypa upp i soffan med en kopp=)
Kram

FAZENDO ARTE sa...

Gostei muito do seu blog,
aguardarei sua visitinha.
Abraço Leila

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilken fin burk!!! Den tål verkligen att synas!! mari.

Hanna sa...

jag är också en te människa.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Dricker mängder med the den här årstiden. Men bara rött, har jättesvårt med svartte. Tycker många luktar jättegott, men kan bara inte dricka det.
Kram Mamma C

Anna sa...

Jag är också tokig i te !
Vilken fin burk.
Ha en skön helg.

Kramar Anna

Vintage sa...

Köket är otroligt vackert! Tack för te tipset Önskar en fin helg Kramar Susanne

Lovisa Wallin sa...

Låter som det är mer än jag som väljer fin förpackning framför smak? Denna teburk var ju urfin!