torsdag 24 april 2008

Nya tvålar - New soaps

Det har blivit mycket trädgård och blombilder här nu känner jag, så idag visar jag lite nyinslagna tvålar i stället. Det gick ju åt några stycken när jag hade utlottning häromveckan :)

Här ligger de i den gamla cigarrasken med en lavendelpåse och luktar gott.

Nu är det snart bloggträff och jag längtar så till att få träffa 21 st härliga bloggerskor!
Kram
Mia

Hi!
I have shown you a lot of garden and flowerpictures lately so today I want to show you my new soaps.
I have put them in an old cigarrbox toghether with a bag of lavender.
Hug
Mia

57 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefina tvålar, bra att ha på lager och tjusiga att titta på med....
Ja ha det så jättekul på eran bloggträff! Kraaam Pia

Gårdsromantik sa...

Vad roligt med bloggträff!
Måste kolla hur ni gör - det kanske vöre ngt för oss här uppe i norr.

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Dina tvålar är så fina :)
Vad roligt med bloggträff! Ha det så trevligt.
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Åååh...vad fina!!!

Jag ska försöka hitta nån gammal bok att riva sidor ur, vill inte göra det ur de böckerna jag köpte senast, den ena var ju från 1800-talet och i jättefint skick..!

Ha det så kul på Bloggträffen, låter trevligt : )

Kram, Jenny

<3

Annas skattkammare sa...

Så vackert du slagit in tvålarna, det blir ett så vackert blickfång.. Ha det så trevligt på bloggträffen! Kram /Anna

My Lovely Things sa...

Så vackert...
Tänk vad fint det kan bli med notpapper..

Ja bloggträffen är snart här-hurra!!

snart ses vi..
ha det gott..
kram anna

Anonym sa...

Åh vilka fint inslagna tvålar, har du gjort dem själv? Så borde man ju alltid göra med tvål, slå in dem och gå och sniffa på dem ibland! :-)

Kom gärna och hälsa på hos mig!

husnummer30 sa...

Jättesöta små paket.

Hoppas ni får skoj på bloggträff! //Jill.

Mamma C sa...

Vad fint det blev med notpappret runt tvålarna. Gör du tvålarna själv?
Kram mamma c

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad fint du slagit in tvålarna! Önskar er en härlig bloggträff! Vad roligt! Du får berätta sedan!
kram
nina

Anonym sa...

Oh! Superb your soap and beautiful staging!
Is it you who the facts?
A soon
Corinne

Maria sa...

Det ser så fint ud på terassen og i dit lille mini-drivhus. Jeg er sikker på at man kan spise ganske mange agurker, hi hi.
Min pige får ofte en af de der mini-agurker man kan købe, med sammen med hendes niste til børnehaven.

Åhhh, hvor havde det været herligt at møde nogle af i andre bloggere - håber i får et rigtig sjovt og hyggeligt træf, men selvfølgelig gør i det *smil*

Klem Maria.

Poppins sa...

Tack för besöket på min blogg. Kul att du gillar mina vykort. Kanske jag ska börja sälja dem, ska faktiskt fundera på det.
Trevligt att hitta till din vackra blogg. Vilka fina paket du har slagit in med tvålar.
kram

sabina sa...

Dina tvålar är så vackert inslagna tycker jag!

Hannis sa...

Mmmm,vackert arrangemang!

Ja,det hade varit kul att vara med.
Ni får det säkert jättetrevligt.
Ska bli kul att läsa om sen!

Kram Hannis

Ann-Catrin sa...

hallå Mia!!

Dina fina tvålar.. ja jag har min vackra jag fick av dig framme på vår lilla toa.. så vacker!!

ohh bloggträffen.. vad kul ni ska ha det!!!

kramar A-C

Marie sa...

Hej Mia!

Dina tvålar är ljuvligt fina! Jag njuter av att se min varje dag! Så fint med tvålarna och lavendelpåsen i cigarrasken!

Ja, nu är det verkligen nedräkning tills på söndag, ska bli såååå kul!

Ha en bra fredag!
Kramar Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Men! Å Mia så rart du gjort med tvålarna...! Du är så kreativ! Härliga bilder /Jes

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad fina tvålpaketen är! Såna är säkert bra att ha på lager!
KUl med bloggträff!

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!

Så vackra bilder du visar...du vet ju att jag är skarp beundrare av dina bilder och stilleben! hi hi.....

Snart är det helg och då säger det vips så blir det söndag!!! Syns vid 9 snåret på söndag! Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen hur snyggt var inte detta då?! Vilken vacker inslagning du har gjort på dem med grovt snöre och fint gammalt papper... Bloggträff, gud va spännade! Och lite pirrigt: ) Jag byter inlägg i morg! Ha en bra start på helgen, vi "hörs"! Mari.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vackra tvålar och underbara bilder !!
Hoppas ni får en rolig träff !
Kram/Lotta

♥ Pia... sa...

Hejsan...snyggt..fin kombination med pappret och grova snöret på tvålarna ...gurkor är gott det och tzatziki..lika gott..du lär få mycket gurkor om allt detta tar sej:)...suck...får väl sägas om så att ni får ha så kul på träffen...och önskar samtidigt att man kunde varit med:)...PIA

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fina tvålar du slagit in..japp såå avis på er bloggträff ju...ville ju med följ med ju!!!!

Kram Millan
~~~<~~<<@

lottens vita och gröna sa...

hallå mia, jag är så avis på er som ska på bloggträff, tänk s ni ska bubbla och ha kul, avståndet är ju lite väl med bebbe och allt men det går väl fler tåg...

vacker bild, så vackert med inslagna tvålar.

ha det gott på bloggträffen, hälsa alla! kram lotten

Broarne sa...

Hej
Hoppas ni får en toppendag på bloggträffen. Jag har också ägnat mycket tid åt trädgård, men det måste man göra, få ljus på sig för att må bra.
Annmarie

Sara sa...

Vad mysigt det ser ut med de inslagna tvålarna. Ha det så trevligt i helgen!
Kram Sara

Gry sa...

Vad mycket jag missat de senaste dagarna. Du odlar på som bara den ;-) Härligt att ha engna grönsaker att hämta in till matlagningen. Det smakar extra gott då. Blir lite sugen på att sätta potatis eller odla sallad eller någonting ute på våran balkong. Kan ju ta en zinkbalja eller nåt. Hm.... Måste tänka ut någonting.

Ha en skön helg och en finfin bloggträff. Jag ser fram emot att läsa om den till veckan ;-)

Kram Gry

Anonym sa...

*skrattar lite*
du är ju för härlig!
verkligen jättefint :)

kul med bloggträff (vill också!!)

kram

My White Cottage sa...

Så fint du har slagit in tvålarna!

Tänk att nu är det nära... Så kul vi ska ha på söndag!!!

Till dess - ha det bäst!
Kramar Jenny

faster atta sa...

Mmm, vackra tvålar och dessutom härlig doft av lavendel. Kan det bli mer underbart! Hoppas du får det underbart på bloggträffen!

Anonym sa...

Så fine såper, nydelig innpakket i notepapir :) Har blitt mye blomsterbilder hos meg også i det siste, men vanskelig å la være når man endelig har fått kjøpt inn masse blomster i det fine været...! Så morsomt med bloggtreff! Det blir nok veldig gøy, gleder meg til å høre alt om det :) Ha en fin helg! Synnøve

Designe sa...

Såå fina bilder och fint inslaget! Ha en riktigt skön helg! Kram :)

Maria renoverar sa...

Hej!
Hoppas ni får trevligt på bloggträffen. Vart får du tag i det fina notpapperet?
Hälsn MARIA

NICOLINAS BONING sa...

Vilken härlig helg du har framför dig...suck...den som hade närmare till Småland och kunde anmält sig ändå!
Hoppas att du visar bilder och skriver riktigt mycket om hur kul ni hade det:-)
Kramar/Birgitta

MiaMaria sa...

Åh så vackert!

Underbar bild...
Ni får ha det allra bästa på denna bloggträff.....så kul!

Miamaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Fint med inslagna doftande tvålar...
Snart ses vi! Det ska bli såå roligt! Nu kan man kanske börja räkna timmar istf dagar...
Tjoho!
Kram
Marie

Elzie sa...

Kan tänka mig att det doftar gott i den boxen. Och tänk att få följa med på den bloggträffen. Hade varit helt toppen, men jobbar man så jobbar man. Jag hoppas ni får en toppenhelg allihop.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fint inslaget....mysig låda.

Nu ska jag kurera mig ordentligt!
Ha en underbar helg!
kram Pernilla

Marja Kristiina sa...

Halloj, tvålarna är ju hur fina som helst!!!

Ha en skön o solig helg!

A home far away sa...

Men så härligt fina tvålar!

Ha en supermysig helg.

Kram från Singapore

A home far away sa...

Men så härligt fina tvålar!

Ha en supermysig helg.

Kram från Singapore

marita blücher sa...

Hej Mia,
Så fint du slagit in tvålarna - verkligen dekorativt och en toppenbra gåbort-present. Ha det så skoj på bloggträffen.
Kram/Marita

Karin i Villa Grå sa...

Hej Mia!

Med så vackert inslagna tvålar är risken stor att man helt slutar att tvätta sig och hur ska det då sluta? *fniss*

Är så avis på er som ska till bloggträffen i helgen, ni kommer att få det SUPERKUL, jag bara vet det! Ni är ju flera som är mina favvisar, så jag undrar egentligen vad som är viktigast, att fira bröllopsdag eller att åka på bloggträff... hmmm... ;-)

Usch ja, det är ju det där växthuset som ska byggas. Det kommer att bli underbart när det är på plats, men det är ett sådant stort projekt!

Maken tog ett gäng foton med mobilen hos "vår" trädgårdsmästare för några dagar sedan. Foton till DIG :-) Vi får väl se när han lyckas föra över dem till el computer..!

Ha det bra och ha det ROLIGT!

Kraaaaam!

Karin

Anonym sa...

Ha en riktigt skön helg!

Nicole sa...

Underbara tvålar, liksom allt annat du visar! Jag skall också försöka få tag på gammmalt notpapper, man kan göra så mycket fint! Tack för de snälla kommentarerna inne hos mig! Trevlig helg och hoppas ni får en jättekul bloggträff!

drömmen om vitt sa...

Vilka fina tvålar, nu får jag nog ta och göra några egna.
Ha det så gott!
Lotta:)

Änglahem sa...

Hejsan Mia!!

Bättre sent än aldrig.....*hoppas*
Jag är för tillfället väldigt fast i trädgården.....har svårt att slita mig. Tur att jag får en vilodag på söndag!...ja vila o vila, men iaf vila från trädgården.*tihi*

Fina små tvålar!! Vad använder du för tvålar? ja så att de luktar gott!!!

Snart ses vi, lite drygt ett dygn kvar!!...fast du kan ju räkna vad dum jag är!!!*fniss*

Ha en bra lördag!!!! Söndag syns vi ju....

Kramisar/Ulrika

Kol och Rosors sa...

Härliga paket som luktar gott...
Trevligt med bloggträff. Vi håller också på att ordna en blogg resa i Södra Dalarna & Västmanland för bloggare & besökare som kommer att läggas ut under helgen...på min blogg. Det är jag & Speglingar som "Drar" i det...
Ha det så trevlig! Hälsa alla!
Kram L-Lott

Annika Christensen sa...

Vilka fina paket. Där ser man vad man missar när man inte bloggar tillräckligt. Det ser väldigt spännande ut. Bloggträff låter helt underbart roligt!!!
Trevlig Helg
Annika

Millygarden sa...

Vilka fina bilder och fina tvålar!! -Var hittar man det fina pappret....har köpt tvålar för att själv slå in... men har inte hittat nått fin att slå in dom i!


Trevlig Helg!
Kram Marina

Millygarden sa...

Vilka fina bilder och fina tvålar!! -Var hittar man det fina pappret....har köpt tvålar för att själv slå in... men har inte hittat nått fin att slå in dom i!


Trevlig Helg!
Kram Marina

Magdalena sa...

så vakker du har pakket inn tvålarna!! har du laget tvålen selv??
Fine bilder hos deg!
Jeg selger mine tvåler på
www.savona.no Ta gjerne en titt :O)
Kram til deg for fin blogg!

My lovely cottage sa...

Gorgeous how the soaps are wrapped around in this old paper. You are amazing not even can you make a bag of potato's look photogenic but even a bar of soap.
Have a lovely weekend mia.
take care

MODERN COUNTRY sa...

God morgen vennen!

:) Jeg sitter og ler litt. Ja hvor mye agurk kan man få? :) Vet du, det er bedre med for mye enn for lite. Sånn tenker jeg alltid. Og derfor sitter jeg alltid igjen med masse mat og kaker etter besøk, fniss..
Men så gøy at du prøver deg på det, det skal bli interessant å se hvor mye og bra det blir. Det ser iallefall mysigt ut med det vakre grønne i et sånt fint lite hus :)

Og vakre er de innpakkede såpene også. Så flink du alltid er!! Jeg har også litt såpedilla, det blir vel noen nye i dag. Jeg kjøper alltid med meg hjem noe på en Lørdag.

Så du skal på bloggetreff i dag du, så gøy!!! Kjempesynd at jeg ikke kan få vært der selvfølgelig. Men vi får ha treffet til en annen gang. Ha en riktig God tur og lykke til!!

Varm klem fra Aina

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Här har det hänt massa kul sen senast...fin idé med att slå in tvålar i vackra papper:)
Ha, det så skoj på din träff.
Trevlig helg!
/S

Tracie~MyPetiteMaison sa...

These are so cute, Mia!
I sure missed a lot being away... Your ideas are always lovely.
xo~Tracie